Ne Zorba Ol Ne Mağdur!
"NE ZORBA OL NE MAĞDUR!" PROJESİ içerisinde okulumuzun da bulunduğu 10 ortak ortaokul ile yürütülen bir eTwinning Projesidir.
Proje okulumuz Psikolojik Danışmanı İsa KOLUMAN tarafından yürütülmektedir.
PROJE İLE AMAÇLANAN:Okul ortamında yaşanan akran zorbalığı son dönemlerde arttığı için kurban seçilen öğrencinin fiziksel, ruhsal anlamda zarar görmesiyle birlikte akademik başarısının da düştüğü gözlemlendiği için öğrencilerin zorbalıkla baş etme becerilerini artırmaya yönelik etkinliklerin yapılması amaçlanmaktadır.
PROJE HEDEFLERİ: Öğrencilerin;zorbalık kavramını tanımlamaları, zorbalık davranışındaki üç rolü fark etmesi, zorbalık davranışı karşısında nasıl güçleneceğini bilmesi. Proje sonunda öğrencilerimizin empati kurmayı öğrenmesi, iletişim becerilerini geliştirmesi, problem çözme becerisi edeilmesi hedeflenmektedir. Yine zorbalığıönleme yöntemlerini keşfetmesi ve zorbalık mağdurlarına nasıl yardımcı olacağını bilmesi hedeflenmektedir.
PROJE TANITIM VİDEOMUZU İZLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ
PROJE ÖĞRENCİ TANIŞMA VE BİLGİLENDİRME TOPLANTIMIZ:
Projede yer alan öğrencilerimiz ile tanışma toplantısı gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz proje konusunda bilgilendirildi. Proje boyunca yapacağımız etkinlikler ve proje süresince dikkat edilmesi gereken etik kurullar konusu konuşuldu.
GÜVENLİ İNTERNET WEBİNARIMIZ:
Proje ortaklarımız ve öğrencilerimiz güvenli internet webinarında bir araya geldiler. Öğrencilerimiz hem projedeki öğretmenleri ve arkadaşları ile tanıştılar hem de güvenli internet ile ilgili bilgiler edindiler.
GÜVENLİ İNTERNET PANOMUZ:
Öğrencilerimizle interneti güvenli bir şekilde nasıl kullanırız konusunu konuştuk, sonra hep beraber e-güvenlik panosu oluşturduk.
2. ÖĞRENCİ BULUŞMAMIZ:
Ne Zorba Ol Ne Mağdur! Projesindeki Öğrenciler 2. Kez Buluştu. Toplantımızın 1. oturumunda Buket ÖZALTIN İNCE öğretmenimiz "Zor Balık" adı masal kitabını öğrencilere okundu sonrasında karakterler üzerine öğrencilerle birlikte konuşularak onlara eleştirel düşünme soruları soruldu. 2. oturumda İsa KOLUMAN öğretmenimiz "Zorbalık nedir?, Kimlere zorba ya da mağdur denir?, Zorbalık karşısında neler yapabiliriz?" konusunda öğrencilerimizi bilgilendirerek kavramlar üzerine bir sunum yaptı. Sunum sonrası öğrencilerimiz sorular sorarak toplantıya aktif katılım sağladı.
3. ÖĞRENCİ BULUŞMAMIZ:
"Ne Zorba Ol Ne Mağdur" adlı eTwinning projemizin öğretmen ve öğrencileri 3. Kez buluştu. Toplantımıza konuk olarak Psikolojik Danışman Hüseyin Gezer katıldı. Hüseyin Gezer öğrencilerimizle Etkili İletişim üzerine bir söyleşi gerçekleştirdi. Zorbalık olayları karşısında etkili iletişimi nasıl kullanılacağı, iletişimle zorbalığın nasıl yenileceğini anlattı. Söyleşide hikaye okundu, karşılıklı öğrencilerin soruları cevaplandı. Öğrencilerimizin iletişimin gücü konusunda farkındalıkları arttı.
Zorbalık Avcıları Akran Zorbalığını Anlatıyor
"Ne Zorba Ol Ne Mağdur" adlı eTwinning projemizin öğrencileri okuldaki diğer arkadaşlarını akran zorbalığı konusunda bilgilendiriyor. Okulun "Zorbalık Avcıları" olan öğrencilerimiz okuldaki zorbalık olaylarını en aza indirmek için akran zorbalığını anlatıyor. Zorbalık olaylarında rol oynayan zorba, mağdur ve seyirci kavramlarını arkadaşlarına anlatan zorbalık avcıları zorbalığa karşı birlikte mücadele etmenin önemine dikkat çekti.
Mart Ayı Ortak Ürünümüz (Zorbalık Hikayemiz)
Hikayeyi Okumak İçin Tıklayınız
4. ÖĞRENCİ BULUŞMAMIZ: 08.04.2022
"Ne Zorba Ol Ne Mağdur" adlı eTwinning projemizin öğretmen ve öğrencileri 4. Kez buluştu. Zoom buluşmamızda ortak ürünümüz olan zorbalık hikayesi kitabını okuyup, değerlendirdik. Öğrencilerimiz çekecekleri kısa flim üzerine konuşup fikir alışverişinde bulundular.
5. ÖĞRENCİ BULUŞMAMIZ: 14.04.2022
"Ne Zorba Ol Ne Mağdur" adlı eTwinning projemizin öğretmen ve öğrencileri 5. Kez buluştu. Zoom buluşmamızda 2 kısa film izledik. Sonrasında projede görevli rehber öğretmenimiz Nazlı Can Günel film ile ilgili öğrencilerle eleştirel sohbet etti, öğrencilerden gelen soruları yanıtladı.